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Se han encontrado 427 resultados para " Naciones Unidas".

Disasters in the Region: Hurricane season 2009 in the Caribbean

Based on expert forecasters, the hurricane season in 2009 will be less intense than in 2008. Every year, the hurricane season begins on June 1 and ends on November 30. According to existing records, last year experienced one of the most active seasons in recent history. There were 16 tropical storms, of which 8 became hurricanes that caused at least 900 deaths, especially in Haiti, and destruction in Jamaica, the Dominican Republic, and Cuba. Based on expert forecasters, the hurricane season in 2009 will be less intense than in 2008. Every year, the hurricane season begins on June 1 and ends on November 30. According to existing records, last year experienced one of the most active seasons in recent history. There were 16 tropical storms, of which 8 became hurricanes that caused at least 900 deaths, especially in Haiti, and destruction in Jamaica, the Dominican Republic, and Cuba.

Gender Perspective: Working together for disaster risk reduction

Esta publicación destaca el hecho de que la recuperación de desastres y la rehabilitación proporcionar buenas oportunidades para que las mujeres desempeñen roles públicos con el apoyo de sus familias y comunidades. También subraya la importancia de trabajar con hombres y mujeres para promover un equilibrio de género enfoque a la reducción del riesgo de desastres.

La gestión del riesgo hoy. El Marco de la Acción de Hyogo

Análisis de la Acción de Hyogo en América Latina.

Linking disaster risk reduction and poverty reduction. Good practices ans lessons learned.

Esta es la segunda publicación de la Red Global de ONG para Desastres.

Local governments and disaster risk reduction. Good practices and lessons learned.

Esta publicación es el resultado asociado de UNISDR, junto a la Internacional El Centro de Formación de la OIT y la Unidad de Cooperación Sur-Sur del PNUD, en colaboración los gobiernos locales y las ciudades han ganado experiencia en la reducción del riesgo de desastres.

Estudio mapa de peligros de la ciudad de Locumba

EL objetivo del estudio fue identificar los potenciales de peligro para la sostenibilidad física de la ciudad de Locumba, teniendo en cuenta su entorno geográfico y particularmente las características físicas de los suelos, zona donde necesariamente se asienta o tienen que asentarse las diferentes edificaciones existentes o por construir.

Manual para el diseño e implementación de un sistema de información sobre recursos para la atención de desastres SIRAD

El presente manual tiene la finalidad de ser un instrumento de guía y orientación básica para las municipalidades y gobiernos regionales que desean implementar un “Sistema de Información Sobre Recursos para la Atención de Desastres” (SIRAD), está dirigido a las gobiernos municipales y regionales que tienen bajo su responsabilidad la preparación, el planeamiento y las propias labores de atención de emergencias que se susciten en su jurisdicción.

School safety baseline study

The present study is in response to commitments made during the second session of the United Nations International Strategy for Disaster Reduction (UNISDR) Global Platform for Disaster Risk Reduction in June 2009. The purpose of those commitments was to assess the level of disaster resilience in all schools in disaster-prone countries by 2011 and have all related government‘s agencies develop a national plan for school safety by 2015. This study consists of a desk analysis of ten initially selected countries using available information provided by key informants from institutions working in those selected countries in disaster reduction project in the education sector. It is based on the information at the national level. Sometimes the information provided could be an example of specific activities executed at the local or school level, however.

Towards a culture of prevention, disaster risk reduction begins at School 2007

The present Good Practices provide an indication of the major successes achieved so far and, therefore, an idea of what could be achieved in the future. Indeed, they have been selected primarily for their potential for replication. But attention was also paid to geographical balance. The following good practices are arranged under the issues of: 1) raising awareness within school communities; 2) building a culture of prevention; and 3) making school building safer. They all involve school children, teachers and non-academic staff and, in some cases, even surrounding communities.